دیجیتال مارکتینگ

مدت زمان آنلاین بودن مردم نسبت به ۱۲سال گذشته دوبرابر شده است. زمانی که مدام این جمله تکرار شود که “نحوه خرید مردم تغییر کرده است”، به این معنا است که بازاریابی...

بازدید :91
پنجشنبه 17 خرداد 1397زمان :13:48
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


مدت زمان آنلاین بودن مردم نسبت به ۱۲سال گذشته دوبرابر شده است. زمانی که مدام این جمله تکرار شود که “نحوه خرید مردم تغییر کرده است”، به این معنا است که بازاریابی سنتی ( Offline Marketing ) به اندازه گذشته کارآمد نیست. بازاریابی همیشه به معنای ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان درست بوده است. باز تعریف این مفهوم در دنیای امروز یعنی برآورده کردن احتیاجات آنان در اینترنت، جایی که بیشتر زمان خود را در آن سپری می­ کنند. پس به دنیای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین ( Digital Marketing ) یا به عبارتی هر گونه بازاریابی که به شکل اینترنتی وجود دارد، خوش آمدید.

در حوزه ی بازاریابی همیشه سوالات اساسی وجود داشته اند، افراد اغلب میپرسند بازاریابی چیست ، تبلیغات چیست و دیجیتال مارکتینگ یا اینترنتی آنلاین چیست؟ شاید روزانه با این مفاهیم سر و کار داشته باشید اما ممکن است در هنگام تعریف هریک از این موارد، ندانید از کجا باید شروع کنید و به راستی تعریفی درست برای هریک از آنها چه میتواند باشد! از این رو در این مقاله به تعریف بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت.

دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی ربایشی

بازاریابی ربایشی ( Inbound Marketing ) و بازاریابی دیجیتالی عملا مشابه هستند ولی چند تفاوت کوچک نیز میان آنها وجود دارد. شاید پس از صحبت با بازاریابان و صاحبان کسب و کار در ایالات متحده، انگلستان، آسیا، استرالیا و نیوزلند قادر به فهم آن باشید که این تفاوت های کوچک در سرتاسر جهان چگونه دیده می شوند. آیا تفاوت این دو رویکرد برای شما ملموس است؟ اگر اینگونه نیست ادامه مقاله را بخوانید و آن را مطالب بازاریابی جاذبه ای یا درونگرا مقایسه کنید.

دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ چتریست که تمام تلاش های بازاریابی آنلاین شما را پوشش می دهد. کسب و کارها کانال های دیجیتالی چون موتور جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها را به عنوان اهرمی برای دستیابی به مشتریان فعلی و آتی خود قرار می دهند.

از وب سایت تان گرفته تا دارایی­ های برندینگ آنلاین تان مانند تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و … طیف عظیمی از دارایی ها و تاکتیک ها وجود دارد که زیر چتر بازاریابی دیجیتالی قرار می ­گیرد. بازاریابان دیجیتالی خبره به خوبی می ­دانند که هر دارایی یا تاکتیک چگونه اهداف گسترده آنان را پشتیبانی می کند.

در این قسمت توضیحی کوتاه و مختصر درباره برخی از دارایی ­ها و تاکتیک های رایج دیجیتال مارکتینگ آورده شده است :

دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی ربایشی

دارایی­ ها در دیجیتال مارکتینگ

وب سایت

پست های وبلاگ

کتاب های الکترونیک ( Ebooks ) و مقاله سفید یا وایت پیپرها ( Whitepapers )

اینفوگرافیک ها ( Infographics )

ابزارهای تعامل

کانال های شبکه­ های اجتماعی ( Facebook ، LinkedIn ، Twitter ، Instagram و…)

کسب پوشش آنلاین (روابط عمومی ( PR )، شبکه اجتماعی و بررسی­ ها)

بروشورهای آنلاین و کاتالوگ های آنلاین ( Lookbook )

دارایی ­های برندینگ (لوگوها، فونت ها و …)

تاکتیک ها در بازاریابی اینترنتی

بهینه سازی موتور جستجو ( SEO )

فرایند بهینه سازی وب سایت یا سئو ( SEO ) به معنای دستیابی به رتبه­ های بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو است که در نهایت منجر به افزایش ترافیک ارگانیک (یا رایگان) سایت شما می­ شود.

بازاریابی محتوا ( Content Marketing )

خلق و ارتقای دارایی های محتوایی با هدف ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، جذب مشتریان فعلی و بالقوه را بازاریابی محتوا گویند. نیاز، سبک زندگی مخاطبان و ویژگی ها و لحن برند خود را مشخص کنید و با توجه به این موارد اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنید، کارآمد بودن این رویکرد برای کسب و کارهای بیشماری ثابت شده است.

بازاریابی درونگرا یا ربایشی ( Inbound Marketing )

بازاریابی ربایشی به چرخه کاملی اشاره دارد که طی آن مخاطبان به وسیله محتوا ابتدا جذب می ­شوند سپس به مشتری بالقوه و در گام سوم به مشتری و در نهایت به هوادار تبدیل خواهند شد. در بازاریابی ربایشی فرآیندی از داخل سازمان شکل می گیرد و هدف آن جذب مخاطبان و برقراری تعامل عمیق با آنها است به نوعی که پس از مدتی این افراد کاملا جذب برند شما شوند.

بازاریابی شبکه­ های اجتماعی ( Social Media Marketing )

به فرایند ارتقای برند و محتوا از طریق کانال های شبکه ­های اجتماعی به منظور افزایش آگاهی از برند، جذب ترافیک و جذب مشتری برای کسب و کار را بازاریابی شبکه ­های اجتماعی گویند.

پرداخت به ازای کلیک ( PPC )

به راهکار جذب ترافیک به وب سایت از طریق پرداخت به ناشران با هر بار کلیک تبلیغ تان در سایت ناشر، پرداخت به ازای کلیک می گویند. این روش در واقع نوعی تبلیغات آنلاین محسوب میشود که افراد را به صفحات فرود سایت فرامیخواند.

بازاریابی وابسته ( Affiliate Marketing )

نوعی از تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما به ازای تبلیغ و ارتقای محصولات و خدمات دیگری در وب سایتتان، کمیسیون دریافت می کنید.

تبلیغات بومی یا همسان ( Native Advertising )

تبلیغات بومی یا همسان به تبلیغاتی اشاره دارد که در اصل به شکل محتوا در پلتفرم در کنار سایر محتواهای غیرپرداختی ظاهر می شوند و به نوعی پست های دارای اسپانسر هستند. ولی بسیاری از مردم تبلیغات در شبکه ­های اجتماعی مانند تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام را نیز در این دسته قرار می دهند.

شبکه های اجتماعی - دیجیتال مارکیتینگ

اتوماسیون بازاریابی ( Marketing Automation )

منظور از اتوماسیون بازاریابی نرم ­افزارهایی است که با هدف اتوماتیک و خودکار کردن فعالیت های بازاریابی وجود دارند. بسیاری از دپارتمان های بازاریابی می بایست وظایف تکراری مانند بازاریابی ایمیلی، شبکه اجتماعی و دیگر فعالیت های مربوط به وب سایت را خودکار کنند.

بازاریابی ایمیلی ( Email Marketing )

شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبانشان استفاده می­ کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ یک محتوا، تخفیفات یا رویدادها مورد استفاده قرار می­ گیرد و همچنین مردم را به وب سایت کسب و کارها هدایت می کند.

روابط عمومی آنلاین ( Online PR )

روابط عمومی آنلاین عمل تامین امنیت به دست آمده از پوشش آنلاین به وسیله نشریات دیجیتالی، وبلاگ ها و سایر وب سایت های مبتنی بر محتوا است. بسیار شبیه روابط عمومی سنتی است ولی در محیط مجازی شاهد آن هستیم.

چه تفاوتی میان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ربایشی وجود دارد؟

در ظاهر این دو مفهوم شبیه هم هستند : هر دو در محیط آنلاین رخ می­ دهند و بر روی ایجاد محتوای دیجیتالی برای استفاده مردم تمرکز دارند. پس تفاوت در چیست؟

واژه دیجیتال مارکتینگ هیچ تفاوتی میان تاکتیک­ های بازاریابی کششی ( pull ) و فشاری ( push ) (یا همان چیزی که امروزه با عنوان روش های درونگرا ( inbound ) و برونگرا ( outbound ) شناخته می ­شوند) قایل نمی­ شود. هر دو این روش ها در زیر چتر بازاریابی دیجیتالی قرار می گیرند.

دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی ربایشی

تاکتیک های بازاریابی برونگرا به دنبال آن است که پیام را مستقیما در پیش روی بیشترین تعداد افرادی که در فضای مجازی امکان دارد (صرف نظر از اینکه فرد مقابل چقدر مرتبط یا خواهان آن است) قرار دهد. به عنوان مثال تبلیغات بنری پرزرق و برقی که شما در بالای بسیاری از وب سایت ها می بینید، سعی دارند محصولی را تحمیل کنند یا برای افرادی تبلیغ کنند که لزوماً برای دریافت آن آماده نیستند، در این زمره قرار می گیرند.

از سوی دیگر بازاریابانی که تاکتیک های بازاریابی درونگرا یا ربایشی را به کار می بندند از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وب­سایتشان بهره می­ گیرند. یکی از ساده ­ترین و همچنین قدرتمندترین ابزار بازاریابی ربایشی وبلاگ است. وبلاگ به سایت شما این امکان را می ­دهد که بر روی لغات موردپسند مشتریانتان سرمایه ­گذاری کنید.

نهایتا بازاریابی ربایشی یا درونگرا روشی است که از دارایی­ های دیجیتال مارکتینگ برای جذب و تبدیل مخاطب آنلاین به مشتری بالقوه و سپس مشتری و بعد از آن هواخواه استفاده می­ کند ( attract ، convert ، close ، delight ). از طرفی بازاریابی دیجیتال یک واژه کلی است که شامل کلیه تاکتیک های بازاریابی اینترنتی (صرف نظر از درونگرا یا برونگرا بودن آنها) می شود.



مشاهده پست مشابه : هدف از چاپ کارت ویزیت چیست؟
نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ کد امنیتی

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 29
  • بازدید کلی : 422
کدهای اختصاصی